Return

Friday 12 May 2017

PENDAM.... Terlalu lama.. Sehingga skrg..

Hari ni....waktu ni..tika ini... Aku rasa mcm nk pecah jantung aku ni.. Aku rsa penat sgt... Penat dgn perangai manusia yg talam dua muka...lidah bercabang...dpn ckp lain..blkg ckp lain..dkt A dia ckp lain..dkt B dia ckp lain.. Penat dgn manusia yg suka memecah belahkan hubungan sesama ahli keluarga.. Allahuakhbar... Kdg2 rsa mcm x diundang pon ada dlm keluarga ni... Sbb apa? Adakah sbb kami xsetaraf? Atau sbb kami dh xda pelindung kami? Adakah dgn pemergian arwah menyebabkan kami dh hilang hak sbgai keluarga? Kami ni org luar ka?? Kenapa setiap bnda ada ja yg xkena? Kenapa perlunya mengungkit hal2 lama? Perkara kecil pon nk dijadikan besar.. Sibuk dok tnya, kenapa x bgtau pasal hal tu... Xkan laa aku nk canang dkt smua org apa yg org kata kat aku.. Mslh aku dgn hamba Allah ni..bkn dgn org lain... Perlu ka sampai nk libatkan org lain? Crita sini habis sini je laa...settle.. Xpayah libatkan org lain even family sndri pon.. Dah dewasa kan? So, please... Act like one... Stop being childish... Crita tu dh lama dh...kenapa perlu nk ungkit semula.. Klau arwah kat dlm kubur tu bleh dgr..menangis arwah bila tgk keadaan mcm ni.. Aku xpernah buang sesiapa pon... Teruk mcm mna pon aku kena..sakit hati mcm mna pon..terguris hati seteruk apa pon.. Korang tetap family aku... Darah daging aku sendiri.. Xkan la aku tergamak nk buang @ pinggirkan family aku sendiri.. Sedih laa bila memikirkan hal2 mcm ni terjadi dlm family sndri.. Selalu tgk dlm drama je.. Skrg dh tgk dpn mata.. Kadang2 jelez tgk family org kat luar sana yg rapat antara satu sama lain...msalah kecil2 trus settle cpt2 supaya xmerebak jd masalah besar... Jelez tu mmg ada... Tp nk buat mcm kan...rambut sama hitam, hati lain2... Kita xbleh nk paksa org terima kita mcm mna kita terima org..

Wallahualam... Allahuakhbar.. Astarghfirullahal'azim...

No comments:

Post a Comment

Frenz with Mia